inlagd på lasarettet

Hej mina läsare. Vet att jag har varit dålig på att uppdatera, men tänkte göra det nu när jag ligger inlagd på lasarettet och har skapligt boring.. Hur jag kom hit då.. Ja jag har haft sjukt ont i flera dagar. Det började i måndags. Då när jag kom hem från skolan hade jag feber och en sjujävla värk i ryggen.. Det var då allt bröt ut. ( tidigare har jag haft ont till och från i två veckor och inte haft någon speciell ork med någonting )
Vi trodde att det hade hamnat fel i ryggen efter den Brasiljanska ji juitsun som jag var på i söndags. Så vi drog till en naprapat i torsdags pga att jag inte orkade stå ut länge. Naprapaten trodde att jag hade en typ inflamation i muskeln, att jag var övertränad, så han sa, "åk hem och vila och smörj på salvan ( en vi köpte på apoteket) och hör av er i morgon (fredag) och beräta hur natten var"..
På kvällen hade jag tagit Ibumetin och två stycken alvedon för att få bort smärtan i ryggen, och efter kvällsmaten kändes allt mycket bättre. Frågade då lisa om vi skulle gå ut och gå lite lugnt, för de sa att det var bra om jag rörde lite på mig. Så vi gick ut och gick. Då hade jag 37,6 i feber. När jag kom hem efter 30min hade jag 38.5 i feber. Sen sa det bara poff!! Ja, smärtan gjorde så ont att jag inte visste vart jag skulle ta vägen.. Vi fick ringa till naprapaten och han sa direkt "Ring akuten" Vi ringde till akuten och de sa att jag skulle komma upp direkt. Vi kom dit halv9 och efter lite undersökningar osv så fick jag en säng kl:04.10 på natten. Jag fick dela rum med en tant som hette Solveig. Eftersom jag klassas som vuxen nu (18feta) så fick jag läggas in ensam, det var lite sådär. Man är ju mammig när man är sjuk, iaf jag + att jag inte har varit inlagd tidigare. Men det gick finfint, jag är inte mesig på det sättet. Det visade sig att jag hade vatten i lungsäcken och alldeles för höga levervärden. Fick gå på smärtstillande tabletter hela tiden för smärtan. Läkarna sa att de bara kunde tänka sig hur himla ont jag hade. De sa att många kommer in och tror att de har hjärtinfarkt pga smärtan & några kvinnor säger att de hellre föder 2 barn än har det som jag hade. Så de jag tog för att få smärtstillande var väldigt starkt. Jag blev kanontrött och lite konstig i huvudet. Och läkarna förklarade även där att vissa kunde se saker som inte ens existerar. Som tur var(?) såg inte jag något sånt tokigt :P
Jag fick göra ultraljud för att kolla galla & levervärden, + att jag röntga lungorna och så tillkom en massa blodprover hela tiden..
Maten var INTE god, usch! Min kära mormor hade gjort våfflor åt mig en dag =) och Mamma köpte hamburgare och pommes till mig, som tur var! Sen fick jag en massa besök under tiden som jag låg där också vilket gjorde att jag fick mycket godis,kort och tidningar. tack för att ni orkade sitta hos mig :)

Min sänggranne Solveig som hon hette, 71 barre, var hur skön som helst. rätt som det var kunde man höra " HELVETE!!" Då hade hon tappat något på golvet. Och ibland sa hon för sig själv: " ääähh, kyss meeh " Då hade hon fått dåliga kort på pokern som hon satt och spela på sin bärbara dator. ÅÅ hon var så skön, tur att jag hamnade med henne och ingen gubbe som låg och hosta hela natten.. Så vi bytte mailaddress, så vi kommer nog höras av mer :)

Nu har jag äntligen fått komma hem efter 5 nätter på sjukhuset.
Har fortfarande lite för höga levervärden, så ska på återbesök om 4 veckor.. Det är = INGEN alkohol tills dess..
hej och hå, så kan det gå!
( LÄKARN VA AS SNYGG ) nu vet ni...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0