Polisen

Idag var det första dagen på min praktikplats hos Polisen,
det var SJUKT kul, spännande och lärorikt!
Det började med en fika i matsalen där all personal samlades  vid olika tillfällen. Både civila, kriminalare osv.
efter det fick jag träffa Ulrika, och hon berättade jätte mycket för mig om hur det är att vara spanpolis och vad det innebär, vad man behöver tänka på när man ska söka till polis mm. När jag hade varit hos henne så fick jag gå och lyssna i en sal på när de "undervisade" alla poliserna hur man skulle göra vid en mord/brottsplats. Hur poliserna skulle gå och röra sig, vad de skulle tänka på och hur&VAD man skulle skicka till tekniska eller pensla på med kolpulver. Jag tror jag aldrig har lyssnat så bra på när någon står och berättar i hela mitt liv. Mina öron var lika stora som 2 fotbollar!

När "undervisningen" var klar så gick jag ner och åt med alla de andra poliserna i matsalen, och efter det var det dags för mig att prova på att skjuta lite med deras pistol! och jag skojar inte det var det mest roligaste på hela dagen. Det vart sånt tryck i den där lilla jäveln :D 3 gånger 15 skott tror jag att jag fick skjuta. Och jag fick mina sista 10 skott med mig hem på en pappersbit som vi hade satt upp i slutet som pricktavla. Där satte jag 7/10 skott, och de sista 3 skotten satt alldeles under på tavlan och är också godkända, i och med att pappersbiten var mindre! Så jag fick mycket beröm för det. Snacka om dolda talanger ;)




Här har ni resultatet från 7 meters avstånd!
Jag fick också testa att skjuta i mörker och så satte han(polisen) på olika lampor
som blinkade för att distrahera lite en gång också, det var kul =D
 
I morgon ska jag vara med poliserna ute när de tränar sina polishundar.
Då ska de träna hundarna att spåra efter knark osv, men jag ska berätta mer om det i morgon :)

Kommentarer
Postat av: lisa

lätt bästaste praktiken! avis :(

2009-03-12 @ 21:31:03
Postat av: Camilla

fan vad kul :D

2009-03-15 @ 00:22:40
URL: http://camillalola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0